Mi a különbség a brand/márka, az identitás és a logó vagy az arculat között?
Mi a különbség a brand/márka,
az identitás és a logó vagy az arculat között?
A téma boncolgatása Jacob Cass bejegyzése nyomán…
Mindegyiknek megkülönböztetett szerepe van,
és vállalkozásodról vagy termékedről közösen alkotnak egy képet,
így gyakorolnak hatást célközönségedre.
Brand avagy a márka
Leírhatnánk a brandet mint olyan egységet, terméket vagy szolgáltatást,
amelynek személyiségét a közönség alakítja ki.
Ez az a folyamat, amelynek célja egy céget vagy terméket olyan branddé,
márkává alakítani, amelyhez az emberek automatikusan egy sajátos,
pozitív képet, élményt, vagy elvárást képesek kapcsolni.
“A márka, szó szerint az, amit az emberek mondanak a vállalkozásodról, ha épp kimentél a szobából”.
(Jeff Bezos – az Amazon tulajdonosa, később a világ leggazdagabb embere)
A márka alapvetően minden, amit a közönséged gondol és érez a vállalkozásoddal kapcsolatban,
ezért is nagyon fontos a márkaépítés.
Az identitás
A cég azonosítója, viselkedésformája, értékrendszere vagy képe sok olyan vizuális eszközből áll, mint például:
- Logó (a teljes identitás és márka szimbóluma) a vállalkozásunk megkülönböztető jele
- Irodai eszközök (levélpapír + névjegykártya + borítékok stb.)
- Marketinganyagok (szórólapok, prospektusok, könyvek, weboldalak stb.)
- Termékek és csomagolás
- Egyéb kommunikációs üzenetek (verbális és nonverbális, érzékszervekre ható: látás, hallás, ízlelés, érzékelés)
- Bármilyen vizuális, kommunikációs anyag, ami képviseli a vállalkozásunkat
- Vállalkozásunk viselkedése, társadalmi szerepvállalása
Mindezek képviselik a márka identitását,
és támogatniuk kell a márka/brand egészét.
A logó vagy arculat szerepe
A logónak nem szó szerint kell leírnia, amit az üzlet csinál, hanem inkább azonosítania kell a vállalkozásunkat,
felismerhetővé és emlékezetessé kell tennie. A logó egy tökéletes JELKÉP, ami tükrözi a cégünket.
Fontos a színek és formák összhatása, és hogy következetes szabályok közé szorított arculati leírással támogatva legyen.
Mitől lesz jó a márkád?
Egy jó márka egyértelműen fókuszál, ismeri a célközönséged, meghatározott küldetéssel rendelkezik, ismeri a versenytársakat,
képes azonosítani kulcsfontosságú értékeit, elmeséli a küldetését, és rendelkezik e célokat tükröző márka identitással,
és mindezt következetesen végzi, minden online és offline területen.
Ha ezek közül bármelyik területen kétségeid vannak, vagy nem vagy elégedett a mostani vizuális megjelenéseddel, keress minket bizalommal!
www.globustrend.hu
Iratkozz fel a hírlevelünkre, info@globustrend.hu
Kövess minket a facebook csoportunkban!